EN
Детайлно търсене

ИмотИзчисти всички филтри


Местоположение


Цена


Площ (м²)


Площ на парцела (м²)



Характеристики


Покажи имотите, добавени през последните:



Подреди по:


Сподели


Европейски Доклад за Жилищни Имоти за 2021 г. на RE/MAX

Европейски Доклад за Жилищни Имоти (2021): ръст на цените и промени в начина на живот

Докато Европа продължава да се ориентира в новите реалности, породени от пандемията COVID-19, жилищните пазари на континента показват признаци на продължаващ растеж. Според Европейския Доклад за Жилищни Имоти за 2021 г. на RE/MAX, в много региони се очаква стабилен ръст на цените на жилищата, стимулиран както от купуващите за първи път, така и от нуждаещите се от допълнително пространство – или втори дом – извън градовете. Недостигът в предлагането вероятно също ще продължи, особено за апартаменти в градските центрове и еднофамилните къщи, както в градските, така и в селските райони.

 

Въздействието на COVID-19 върху европейския пазар на жилищни имоти

Докато някои продавачи във Франция, Германия, Гърция, Ирландия, Италия, Полша, Румъния, Словакия и Швейцария се колебаят дали да предложат имотите си на пазара, поради здравните и икономически ефекти от COVID-19, активността на продавачите в други страни, като Австрия, Исландия, Чехия, Белгия и Холандия остава непроменена.

Според проучване на Maru/Blue, проведено по поръчка на RE/MAX Europe, от март 2020 г. насам, 30% от европейците са обмисляли да се преместят в друго жилище, а 40% възнамеряват да закупят или да продадат недвижим имот през 2021 г. Тези нагласи са най-силно изразени в Испания (58%), Португалия (50%) и Турция (43%).

В много Европeйски държави, пандемията COVID-19 е предизвикала промени както в пазарната активност, така и в предпочитанията на купувачите. Според проучването,  от март 2020 г. насам, 37% от европейците са обмисляли преместване извън градовете. Тази тенденция е най-отчетлива в страни като Австрия, Италия и Финландия. Много жители на градовете сега се нуждаят от повече пространство, търсейки по-големи имоти, в извънградските и селските райони. Това отчасти се дължи на режима на „работа от вкъщи“, който предполага да има повече пространство за разполагане на домашен офис.

За немалка част от европейците (35%) пандемията COVID-19 се е превърнала в допълнителен стимул да закупят или да продадат недвижим имот. Тази тенденция е най-отчетлива в Турция (60%) и Испания (56%).

Въпреки това, някои продавачи не са склонни да предложат имотите си на пазара, отлагайки това си решение с надежди за по-добри времена, например за след затихването на COVID-19. Подобни нагласи обусловиха продължаващите предизвикателства при намирането на подходящ за закупуване имот, които бяха наблюдавани в Европа през 2020 г. В същото време, средният брой дни на предлагане на имотите на пазара се е увеличил в страни, като България, Франция и Германия.

„Въздействието на пандемията върху европейския пазар на недвижими имоти ще бъде осезаемо и през останалата част от 2021 г.“, казва Полцлър. „Нашата мрежа залага на технологиите, за да осигури безопасен и сигурен процес на транзакции, чрез използването на електронни подписи и виртуални обиколки. Технологичните нововъведения са жизненоважни за устойчивостта на бизнеса, особено в условията и новите реалности на COVID-19.“

Като цяло, доверието в Европейския жилищен пазар е високо

Според проучването, въпреки прекъсванията, причинени от вируса, 62% от европейците са уверени в силата на имотния пазар в съответната държава, а 59% не се съмняват в стабилността на европейския пазар на недвижими имоти, като цяло. Тези настроения са най-силно изразени в Холандия - 75% за местния пазар и 73% за европейския пазар на имоти. Преобладаващата част от европейците (55%) са на мнение, че пазарът на недвижими имоти работи добре.

Фактори, които определят пазарната активност

Собствениците на RE/MAX агенции бяха помолени да предоставят анализите си за активността на съответните местни пазари на недвижими имоти през 2020 г., както и прогнозите си за 2021 г. Около 65% от анкетираните собственици на регионални и местни RE/MAX компании очакват „пазар на продавача“ за останалата част от 2021 г., въз основа на силен ръст на цените.

Понастоящем, пазарът на продавача преобладава в по-голямата част от Европа, с изключение на Албания, България, Гърция, Румъния и някои части на Франция, в които пазарът е по-балансиран. Ценовата достъпност е ключов фактор, когато става въпрос за динамиката на пазара. Въпреки това, по-малко от половината европейци (45%) могат да си позволят жилище от пазарен сегмент по техен избор. В допълнение, някои предизвикателства в предлагането водят до увеличаване на цените на жилищата в цяла Европа, най-вече в Холандия и Австрия, а ниските ставки по ипотечните кредити стимулират активността в Турция и Испания. Тези фактори вероятно ще продължат да оказват влияние върху динамиката на пазара и до края на 2021 г.

 

Докато апартаментите и еднофамилните къщи отбелязват най-голям интерес в цяла Европа, рекреационните имоти са най-търсени в Гърция, Чехия, Италия и Словакия, като купувачите, които разширяват имотното си портфолио, генерират по-голямата част от търсенето в тези региони. Луксозните имоти са най-търсени в Норвегия и Полша, като пазарът на луксозни имоти остава стабилен и в региони като Румъния и Франция. Очаква се тази тенденция да продължи и през 2021 г., отчитайки, че все повече купувачи обмислят промени в начина си на живот, заради COVID-19.

Жизнеспособността в Европа

Жизнеспособността се определя от фактори в района на местоживеене, които допринасят за качеството на живот. Според проучването, петте най-важни фактора за жизнеспособност, предпочитани в момента от респондентите в Европа, са: близост до зелени площи и квартални магазини, ценова достъпност, близост до работното място и до обществения транспорт. Някои страни, като Австрия, Белгия и Германия, класират близостта до добрите училища като водещ фактор.

Жизнеспособността на квартала играе важна роля при процеса на закупуване на жилище, допринасяйки за тенденцията на преместване, която възникна в разгара на пандемията. Преобладаващото мнозинство (69%) от европейците вярват, че жизнеспособността на квартала е важен фактор за решението им да се преместят в сегашния си дом. Проучването, също така, установи, че 39% от обмислялите да се преместят от март 2020 г. насам, все пак ще останат в досегашния си квартал.

Европейската туристическа индустрия на практика замря след появата на коронавируса и това оказа дълготрайно въздействие върху жизнеспособността на някои от най-натоварените туристически дестинации в Европа. Всъщност, 43% от европейците са на мнение, че липсата на туризъм от началото на COVID-19 е подобрила благосъстоянието и цялостната жизнеспособност на техния квартал. Това настроение е най-силно изразено в Турция (67%).

Допълнителни констатации от Европейския жилищен доклад за 2021 г. на RE/MAX

 

Относно Европейския Доклад за Жилищни Имоти (2021)

 

Докладът предоставя обзор на пазарните условия на определени пазари на жилищни недвижими имоти в Европа, както и прогноза за оставащата част от 2021 г. Докладът включва данни и статистика, предоставени от RE/MAX регионални собственици, директори и брокерски агенции. Регионалните собственици, както и собствениците на агенции на RE/MAX бяха анкетирани върху пазарната активност и развитието на съответните местни пазари. За повече информация, посетете www.remax.eu 

 

Относно RE/MAX Europe

 

RE/MAX е основана в Денвър, Колорадо (САЩ), през 1973 г., от Дейв и Гейл Линигер, със споделената визия, че най-добрите агенти на недвижими имоти трябва да получават по-голям дял от комисионните възнаграждения и да управляват бизнесите си както сметнат за добре.

Идеята добива популярност и през 1977 г. визионерите в недвижимите имоти – Уолтър Шнайдер и Франк Полцлър – пренасят тази иновативна концепция в Канада. След като успешно въвеждат системата на RE/MAX в Източна Канада, те насочват вниманието си отвъд океана.

RE/MAX Europe е основана през 1994 г. като на европейските франчайзополучатели и техните агенти е предложена нова възможност да управляват собствения си бизнес, с гъвкавост и независимост. Този нов начин за покупка и продажба на недвижими имоти бързо обхваща целия континент, като през първите пет години се появяват независими офиси в Испания, Италия, Австрия и Израел.

Сега, повече от 26 години по-късно, мрежата на RE/MAX Europe обхваща целия континент, с над 29000 агенти от над 40 региона. Под визионерското ръководство на Главния Изпълнителен Директор – Майкъл Полцлър, RE/MAX Europe затвърди репутацията си на най-голямата франчайз мрежа за жилищни недвижими имоти на континента.

RE/MAX Europe продължи да се развива, като най-разпознаваемата марка в европейската индустрия за професионални услуги в недвижимите имоти, възприемайки нови технологии за подобряване на клиентското преживяване и заемайки полагащото й се място като марката, ползваща се с доверието на собственици на жилища от целия континент.

За повече информация относно RE/MAX Europe, за обяви за жилищни имоти или за да научите повече за това как да станете част от най-голямото семейство в сферата на недвижимите имоти в Европа, моля, посетете www.remax.eu

 

Относно Maru/Blue

 

Maru/Blue е фирма за услуги в областта на висококачествените данни, която осигурява надеждни глобални  данни и пазарни проучвания за марки и агенции, в т.ч. и в здравеопазването.

Maru/Blue създава стойност за клиентите, като ги свързва с експертно профилирани респонденти и предоставя незабавен достъп до населението на конкретни пазари.

Maru/Blue притежава и управлява панелите за маркетингови проучвания Maru Voice Canada, Maru Springboard America и Maru Voice UK, които са глобални разширения на семейството Maru Voice от панели за онлайн пазарни проучвания.

Maru/Blue предлага на канадските, американските и британските бизнес собственици и мениджъри достъп до отличен ресурс за B2B изследвания.

Maru/Blue е част от групата Maru, а повече можете да научите на www.marugroup.net/maru-blue.

 

Относно използваната методология

 

Това са констатации от Проучване на Общественото Мнение на Maru, проведено между 10 и 12 февруари 2021 г. от експертите по извадките и услугите за данни в Maru/Blue.

2347 случайно избрани възрастни, на възраст над 25 години, от 22 държави, включително Великобритания, Ирландия, Австрия, Белгия, Франция, Германия, Холандия, Швейцария, Гърция, Италия, Португалия, Испания, България, Хърватия, Чехия, Унгария, Полша, Румъния, Турция, Финландия, Норвегия и Израел. За целите на сравнението, вероятностна извадка от този размер има очаквана граница на грешка (която измерва променливостта на извадката) от +/- 2.0, 19 пъти от 20, с по-големи граници във всяка държава. Резултатите са претеглени, за да съответстват на населението, според данните от съответното преброяване, което гарантира, че извадката е представителна.

Maru/Blue използва софтуерната платформа Maru/HUB и предлага при поискване висококачествени, силно мащабируеми онлайн обществени извадки на дълбоко ангажирани, известни респонденти.

Констатациите от това проучване могат да бъдат намерени на www.marugroup.net/public-opinion-polls/uk.

 

За повече информация:

 

RE/MAX България

Регионален офис

 

Т   +359 2 995 11 04

office@remax.bg

 

29.04.2021г.
За RE/MAX
Открийте историята на успеха
на нашата компания
Научете повече
Трейнинги & Обучение
Влез във форма
за успех в бизнеса - с уникалните
обучителни програми на RE/MAX.
Научете повече
Франчайз
Стартирай свой собствен
успешен бизнес
с RE/MAX
Научете повече
Намерете перфектния имот
Продължавайки да ползвате този уеб сайт, Вие се съгласявате с употребата на „бисквитки“. Можете да изтриете и/или блокирате „бисквитките“, като промените настройките на Вашия браузер. Повече информация.